Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Monday, October 26, 2009

jagglömmerbortattandasmesthelatiden

Preteritum. Perfekt. Futurum. Så är språket uppdelat. Kan denna simpla ekvation appliceras på ”livet”? Kan man dividera en helhet ned till dessa tre grammatikformer? Möjligen existerar egentligen bara verb i grundform. Jag finns aqui y ahora, däremot existerar jag varken ayer o manana.

Ytterligare divergens undervisades jag att urskilja i kontrasten mellan figur och bakgrund. Jag ville dra streck med min kolkrita på bakgrundsfenomenet trots att jag var ämnad att lämna den ljus. Våghalsigheten som slår sig ned i min strupe när jag lär mig ett nytt språk är chockerande. Mitt skapandeberoende uppmuntras av det främmande. Jag släpper nu taget om gamla uppfattningar och sätter mig skrattandes i fåtöljen med elefanter på.

Du lär mig att se!

No comments:

Post a Comment

Followers

Blog Archive